Tuesday 17 April 2012

CARA KEMASKINI STATUS FB TERUS DARI GOOGLE PLUS


Ekstension Google Plus 

Bagaimana cara mudah untuk kemaskini status Facebook korang hanya dari Google Plus, tanpa perlu buka halaman utama Facebook? Apa yang perlu korang buat adalah dengan memasang satu ekstension bernama Google+Facebook. Dengan Google+Facebook ni, korang boleh tengok paparan strim Fb korang terus di Google Plus. Mengikut pembangun aplikasi ni, buat masa sekarang Google+Facebook hanya disokong oleh pelayar web Google Chrome dan FireFox saja. Ini berikutan masalah level sekuriti dalam IE, maka Google+Facebook tak dapat digunakan di pelayar web Internet Explorer.


KAEDAH PEMASANGANNYA :
  1. Klik imej ini untuk memasang Google+Facebookpasang google+ Facebook
  2. Setelah dipasang, sila lihat halaman Google+ anda, pada menu bar akan dipaparkan logo Facebook. Klik untuk mengesahkan kebenaran capaian Google+Facebook ke Google Plus anda :
    pasang google+ <a  target=Facebook di Google+" width="490" height="494" />
  3. Usai pemasangan anda kini boleh lah kemaskini status FB dengan mudah dan cepat terus dari Google Plus.Facebook di Google+ - priviu" src="http://jomtonton.net/v1/wp-content/uploads/2012/01/pasang-google+-Facebook-di-Google+-priviu.jpg?4c9b33" alt="pasang google+ Facebook di Google+ - priviu" width="494" height="139" />

No comments:

Post a Comment